Tuesday, July 15, 2014

UiTM Di Hatiku

Assalamualaikum and Hallo sayang-sayang sekalian.
Wah, bersawang teruk dah rumah ke-2 aku ni!
Menulis blog ni adalah benda yang sangat menyeronokkan bagi orang yang lemah kemahiran komunikasi macam aku ni. Tapi macam manalah dah enam bulan tak update blog. Well, let bygones be bygones, new beginning please.

Dalam entry ni, I just want to express my gratefulness to Allah The Almighty ‘coz with His blessing and permissions, I managed to finish my bachelor’s degree. UiTM di hatiku.  Subhanallah, perjalanan sepanjang bergelar seorang pelajar universiti memang tak akan pernah luntur daripada kotak memori aku. Walaupun ada sesetengah perkara tu, I try so hard to get rid of from my mind. Banyak sungguh dugaan, kesilapan, dosa dan kekurangan yang telah aku lakukan sepanjang bergelar pelajar. Pengajaran yang paling berharga untuk dipelajari bagi menjadi seorang yang lebih baik kelak. InsyaALLAH. Terima kasih wahai hidup untuk sebuah kisah ini.

Okay,back to the story. Alhamdulillah, pada 19 May 2014 yang lalu aku telah bergraduasi, Istiadat Konvokesyen UiTM ke-80UiTM Shah Alam di Dewan Agung Tuanku Canselor (DATC) UiTM Shah Alam. Subhanallah,forthe first time in my life. To tell you, that was not my day, tapi hari tersebut adalah hadiah untuk Mak aku. Allah… sayangnya kat mak, nyawa aku. Cukuplah aku tahu betapa besarnya pengorbanan mak. Semoga aku selalu ingat pada bumi ku berpijak! Subhanallah, tak pernah tengok muka mak segembira hari tu. Kepada arwah ayah yang sentiasa dirindui, I know you could see all this. I am always proud having you as my hero, walaupun Allah bagi pinjam 11 tahun sahaja. Kepada ahli keluarga lain, ini hadiah untuk kalian juga.

To my nephew and niece in law, terima kasih bagi tumpang rumah, sudi hantar dan ambil ke UiTM. Kalian juga sangat bermakna dalam hidup acu. Ashraf dan aunty-nya, terima kasih sudi datang. Ashraf, anda juga telah banyak berjasa kepada diri ini.Tak terbalas, indeed!. Siti Syafiqah, terima kasih juga kepada anda, u made my day! All the way from KL. You helped my mom a lot untuk urusan masuk dewan. InsyaAllah, will attend your convocation day this coming November. Kepada insan-insan yang menjadi sebahagian daripada cerita dan perjalanan aku sepanjang bergelar pelajar, ucapan terima kasih untuk kalian juga.
Ini adalah bingkisan kenangan sepanjang istiadat konvokesyen tersebut.
 (Allah.. time ni tembam giler!)

Kesayangan

Sedih campur gembira

Malu-malu.. Kena usik dengan camera man.

Thanks for coming.

Thanks for coming

Thanks for coming bro. 
Ashraf and Mak

Iqa and Mak.

Hadiah untuk Mak

Iqa tak sabar nak convo.

Ashraf convo kali ke-2. Hehe

Muaz kenapa muka macam tu?

We are family.


Cucu Tok Su

Zara kenapa menangis teruk sangat tu?


-Sekian-


1 comment:

Azzam Fadzil said...

salam. tahniah sebab dah convo.
kalau kenal awal boleh meow singgah bagi bunga. meow pun di UiTM Shah Alam. hehe.

meow singgah sini. and congrats ^_^